پیام ریاست سازمان به مناسبت آغاز به کار سامانه سانما
1398/06/30
با رویکرد نوینی که شالوده این سامانه را شکل میدهد ، آشنایی کامل اعضا و کارفرمایان محترم با مسئولیتهای انتظامی، حقوقی و کیفری ناشی از تولید و ارائه نسخ الکترونیکی اسناد، نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است
همکاران و کارفرمایان محترم ؛
با آغاز بکار دوره چهارم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ، رویکرد نوینی در اصلاح ساختار و عملکرد سازمان شکل گرفت و و با تدوین برنامه راهبردی یکساله ، این رویکرد امکان تبدیل شدن به برنامه عملیاتی پیدا نموده و بتدریج فرآیند اصلاحات ساختاری سازمان و رفع مشکلاتی که در طی ادوار مختلف ایجاد گردیده بود، آغاز گردید. توجه ویژه به ذینفعان اصلی سازمان – اعضا و کارفرمایان - و نیازهای آنان و همچنین ایجاد کانالهای ارتباطی از قبیل صندوق رسیدگی به شکایات و ارتباط مستقیم با ریاست و دیدارهای عمومی با شهروندان ، نقش کلیدی در شناسایی مطالبات و انتظارات اعضا و کارفرمایان محترم بر عهده داشته است.
بر اساس بررسیهای بعمل آمده ، ارتقاء شفافیت و سلامت اداری، مدیریت عملکرد کارکنان و مدیران، حذف دلالان، اصلاح و چابک سازی فرآیندها، تنسیق امور مهندسی و توسعه خدمات الکترونیک ( غیرحضوری ) از مهمترین مطالبات و نیازهای اعضای محترم سازمان بوده است.
در همین راستا، واحد انفورماتیک سازمان با همکاری جمعی از متخصصان و صاحبنظران، ضمن شناسایی و تحلیل نقاط ضعف زیرساختهای موجود و بر اساس توسعه تجارب بدست آمده، نسل سوم سامانه الکترونیکی نظام مهندسی ساختمان البرز ( سانما ) را طراحی نموده و در اختیار شما قرار داده است.
با رویکرد نوینی که شالوده این سامانه را شکل میدهد ، آشنایی کامل اعضا و کارفرمایان محترم با مسئولیتهای انتظامی، حقوقی و کیفری ناشی از تولید و ارائه نسخ الکترونیکی اسناد، نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است و با توجه به عزم جدی هیات مدیره سازمان در تحقق " سازمان الکترونیک " ، توصیه موکد به کلیه کاربران سانما، کسب و ارتقاء آگاهی و دانش لازم در این زمینه میباشد. بعلاوه با توجه به وسعت خدمات غیرحضوری قابل ارائه از طریق سانما ، انتظار میرود که تحولی عظیم در ارائه خدمات به اعضا و کارفرمایان رخ داده که همانند هر تغییر اساسی ، نیازمند تشریک مساعی و همراهی کلیه عزیزان خواهد بود. هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ، وقوف کامل دارد که افزایش کیفیت ، دقت و امنیت خدمات و ایجاد شفافیت ، فرآیندی مستمر و تدریجی بوده و ارائه بازخوردهای منطقی و عادلانه موجب تسریع این فرآیند خواهد بود.
با توجه به اهتمام سازمان در توسعه مستمر خدمات غیرحضوری تا تحقق هدف " سازمان الکترونیک " ، امکان افزایش تدریجی و مرحله ای خدمات، حذف بوروکراسی و مستندات و فعالیتهای فاقد ارزش افزوده که غیرضروری میباشند در سانما وجود داشته که مطابق برنامه ریزی انجام شده، این هدف بزودی محقق خواهد گردید.
نکته آخر اینکه ؛ بدلیل حجم بالای کار ، بروز رسانی بانکهای اطلاعاتی و همزمانی تغییرات با ارائه خدمات روزمره سازمان ، علیرغم دقت نظر و تلاش فراوان ، کارتابل الکترونیکی سانما، مانند هر پدیده جدید دیگر ، عاری از نقص نبوده و لذا از کلیه اعضاء و کارفرمایان محترم انتظار میرود که بعنوان کاربران این سامانه ، با صبر آگاهانه از ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود ، دریغ ننموده و در تحقق هدف " سازمان الکترونیک " که آرزوی مشترک همه ارکان سازمان میباشد، همراه و یاور ما باشید.