به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختامن استان البرز، در راستای تکریم ارباب رجوع ، توسعه خدمات غیرحضوری و بهبود فرآیندهای ارایه خدمات سازمان ، کارتابل الکترونیکی جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز(سانما)، طراحی و پیاده سازی گردیده است و بزودی نسبت به ارایه خدمات غیرحضوری مختلف از قبیل پیگیری اقدامات اداری و اجرایی کلیه اعضا و کارفرمایان محترم ، از طریق سامانه سانما ، اقدام خواهد گردید.
لذا در ادامه برخی تغییرات عمده انجام گرفته در ساختار کارتابل الکترونیکی جهت آشنایی اعضا و کارفرمایان محترم ارایه می گردد همچنین با برنامه ریزی انجام گرفته ، طی روزهای آینده ، راهنمای جامع سامانه سانما جهت اطلاع و راهنمایی اعضا و کارفرمایان ، در دسترس قرار خواهد گرفت.
برخی از تغییراتی که در این سامانه اعمال گردیده است ، بشرح زیر میباشد :
الف - کارتابل کارفرما ( مالک )
۱- ثبت نام کارفرما برای دریافت کارتابل الکترونیکی ( سانما ) بمنظور بارگذاری اسناد و مدارک از جمله ثبت دستور نقشه ، بصورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان مقدور خواهد بود.
۲-برگ تعهد کارفرما از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) ، قابل دریافت و چاپ بوده که پس از گواهی امضا در دفتراسناد رسمی ، می بایست ، تصویر آن از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) ، بارگذاری و ارسال گردد.
۳-تمام درخواستهای کارفرما از سازمان و یا مهندسان طرف قرارداد وی ، از جمله : ثبت خدمات طراحی و نظارت ، درخواست مجوز شروع عملیات ساختمانی، درخواست تغییر نقشه، درخواست ارسال گزارش جدولی، اعلام و اطلاع رسانی آخرین وضعیت و مرحله پروژه به مهندسان، درخواست صدور گواهی پایان عملیات ساختمانی، درخواست حل اختلاف و تغییر مهندسان ، از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) مقدور خواهد بود.
۴- دسترسی به گزارش ناظران و مکاتبات مجری و مستندات آزمایشگاهها از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) میسر می باشد.
ب - کارتابل اعضا
۱- مهندسان در بخش های طراحی، نظارت و اجرا ، امکان ثبت خدمات مهندسی و ارسال تصویر قراردادهای منعقده با کارفرمایان پروژه های خود را ، تنها از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) خواهند داشت.
۲- در صورت تایید درخواست ثبت خدمات توسط کارشناسان سازمان ، امکان چاپ برگ تعهد خدمات در کارتابل الکترونیکی ( سانما ) ایجاد شده و مهندسان محترم می بایستی پس از دریافت و چاپ برگ تعهد ، نسبت به گواهی امضا، در دفتراسناد رسمی و بارگذاری و ارسال تصویر برگ تعهد از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) به سازمان ، اقدام نمایند.
۳- تمام گزارش های مرحله ای، جدولی و گواهی پایان عملیات ساختمانی از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) ارسال گردیده و در سامانه سانما ثبت میگردند. بدیهی است بارگذاری و ارسال تصویر گواهی پایان عملیات ساختمانی ، پس از گواهی امضا، در دفتراسناد رسمی ، الزامی است .
۴- امکان برقراری ارتباط و ارسال پیام، میان مهندسان پروژه اعم از طراح، ناظر، مجری و کارفرما ، از طریق کارتابل الکترونیکی فراهم گردیده است.
۵- تکمیل مشخصات دفترچه اطلاعات فنی ساختمان برای طراحان، مجریان و ناظران، از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) مقدور خواهد بود.
۶- کلیه گزارشهای ناظران و مکاتبات مجریان و مستندات آزمایشگاهی، از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) به آسانی در دسترس مهندسان مرتبط با پروژه ، خواهد بود.
۷- تمامی ابلاغیه ها و مکاتبات سازمان از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) ارسال خواهد شد.
۸-کلیه درخواستهای اعضای محترم اعم از ثبت خدمات مهندسی، خروج کار، خود اظهاری سوابق، اخذ معرفی نامه، حل اختلاف، ارسال فایل نقشه طراحی و بسیاری از خدمات دیگر تنها از طریق کارتابل الکترونیکی ( سانما ) ، قابل ثبت و انجام خواهند بود